رسالت آکادمی ارز تودی

این مجموعه با هدف تبدیل شدن به بزرگترین و به‌روزترین مرجع آموزش رمزارزها و پوشش دهنده اخبار و تحولات بازارهای مالی و بلاک چین شروع به فعالیت کرده است؛ متخصصین آکادمی ارز دیجیتال در تلاش هستند تا با ارائه مطالب به زبان ساده در حوزه ارزهای دیجیتال سطح دانش و آگاهی عموم افراد را با این تکنولوژی جدید بالا برده و جلوی هرگونه ضرر و زیان و کلاهبرداری های احتمالی که در این زمینه برای افراد با دانش و اطلاعات کم اتفاق می‌افتد را را تا حد ممکن بگیرند؛ با افزایش آگاهی عموم در زمینه بلاک چین و واژه‌نامه ارزهای دیجیتال و همچنین یادگیری تحلیل های مختلف بازار های مالی علاوه بر اینکه احتمال هرگونه کلاهبرداری و ضرری به صفر می‌رسد، بسیاری از افراد قادر خواهند بود به درآمد قابل توجهی از سرمایه گذاری بازار کریپتوکارنسی برسند.

فناوری بلاک چین

بلاک چین (Blockchain) یا زنجیره بلوکی یک اختراع بسیار مبتکرانه بوده که توسط فرد یا افرادی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بوجود آمده است، بلاک چین با توزیع اطلاعات دیجیتال و جلوگیری از کپی آنها نوع جدیدی از کاربرد اینترنت را برای مردم دنیا بوجود آورده است تاریخچه پیدایش بیت کوین که اولین رمزارز دیجیتالی است مساوی با پیدایش فناوری بلاک چین بوده و شما می‌توانید با آموزش هایی که در وبسایت آکادمی ارز دیجیتال ارائه می‌شود به طور کامل و جامع با تمام کاربردهای فناوری بلاکچین در زندگی حال حاضر و آینده مردم و ساخت دنیایی بهتر آشنا شوید.

بلاکچین در ساده‌ترین تعریف خود، مجموعه‌ای از اسناد تغییرناپذیر با مهر زمانی است که توسط گروهی از رایانه‌ها که متعلق به هیچ نهادی نیستند مدیریت می‌شوند؛ هر یک از این بلاک‌ ها ایمن بوده و با استفاده از اصول رمزنگاری به یکدیگر متصل می‌شوند.

ارز دیجیتال چیست؟

در تعریف ساده رمزارز، ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی می‌توان گفت این اصطلاح متعلق به نوعی پول الکترونیک بوده که با رمزنگاری ایجاد می‌شود؛ از جذاب ترین مواردی که در رابطه با این مدل پول لازم است بدانید، موضوع غیرمتمرکز بودن آنهاست، طوری که هیچ نهاد و سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند. شکل‌گیری ارز‌های دیجیتال ریشه در رفع دو مشکل اساسی موجود در دنیا یعنی جعل و تقلب و اعتماد به شخص ثالث دارد.

اولین رمزارز ساخته شده که آن را با نام بیت کوین می‌شناسیم توانست هر دو مشکل ذکر شده را حل کند و دیگر نیازی نبود که افراد برای انجام امور مالی خود به سازمان‌ ها و یا موسسات بانکی اعتماد کنند، البته ما هنوز شاهد چنین مشکلاتی در سطح گسترده و در اقصی نقاط دنیا هستیم و این امید وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور و با پذیرش رسمی فناوری بلاک چین در تمام کشورها این مشکل به طور کلی ریشه‌کن شود.

آشنایی با مفهوم بیت کوین

همانطور که گفته شد بیت کوین اولین رمزارز دیجیتالی است که کاربردهای مختلفی داشته و به شیوه های مختلفی می‌توان به آن دست یافت؛ این رمزارز در سال 2008 با ارائه مقاله ای در سطح وب توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی گردید، این پول دیجیتالی در ابتدا فاقد هرگونه ارزش مالی بود؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی فردی به ازای ارائه تعداد بالایی بیت کوین توانست برای خود یک عدد پیتزا خریداری کند! و این شروعی برای استفاده تجاری و معاملات مختلف برای خرید کالا با استفاده از این پول الکترونیکی بود.

 این ارز دیجیتالی بر پایه بلاک چین بنا شده و صد در صد غیر متمرکز بوده و این یعنی بدون نیاز به بانک مرکزی یا یک مدیر واحد می‌تواند بدون هیچ واسطه‌ای، از یک کاربر به‌ کاربر دیگر در شبکه بلاک چین ارسال و دریافت گردد؛ خالق بیت کوین امکان خلق فقط بیست و یک میلیون واحد از آن را طراحی کرده که در طول زمان ارزشش به‌ عنوان یک دارایی نایاب افزایش می‌یابد.

چرا باید با حوزه رمزارزها آشنا باشیم؟

امروزه علاوه بر بیت کوین بیش از 6 هزار رمزارز دیگر نیز ساخته شده که هر کدام هدف و ارزش خاصی دارند؛ آشنایی با این حوزه به افراد مختلف کمک میکند تا با تحلیل درست و آگاهی کامل به سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازار رمزارزها بپردازند؛ وبسایت آکادمی ارز دیجیتال با ارائه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، آخرین اخبار، تحلیل های هفتگی و آموزش های مختلف سعی دارد تا در این زمینه نقش کمک کننده ای داشته باشد.

 

منبع: ارز تودی