نام دیگر ارز دیجیتال چیست؟ همان گونه که می دانید به آن رمز ارز نیز می گویند. رمز ارز همانطور که از اسمش مشخص است، بصورت دسته ای از رمزها وجود دارند. دستگاه های مخصوص شروع به استراج این رمزها کرده و در واقع ارز را استخراج می کنند. در واقع، سیستم الگوریتمی پیشرفته ی پنهان در این رمز ارز ها سبب می شود که کار به دستگاه های دیجیتال سپرده شود تا با استفاده از الگوریتم های ماینینگ، هش یا استخراج انجام شود.

 

پس کار آنها تولید رمز و کار دستگاه های ماینر استخراج است. بدین شکل که الگوریتم های ارز ها، رمز هایی را برای بدست آوردن ارز برای مصرف کننده تولید می کند. مصرف کننده توسط دستگاه های ماینر، آن رمز ها را برای بدست آوردن رمز استفاده می کند.

الگوریتم های هر ارز دیجیتال متفاوت است. مثلا الگوریتم بیت کوین با اتریوم کاملا متفاوت است و از آنجاست که تفاوت های نوع های ارز های دیجیتال شکل می گیرد.

ویژگی های رمز ارز دیجیتال چیست؟

مهمترین ویژگی های ارز دیجیتال یا رمز ارز به شرح زیر است:

دیجیتالی: ارزهای دیجیتال تنها به شکل دیجیتالی و روی کامپیوترها موجود هستند. هیچ اسکنان یا سکه فیزیکی ندارد. برای رمز ارزها هیچ نوع پولی بعنوان پشتوانه در بانک های مختلف مانند بانک مرکزی وجود ندارد.
رمزنگاری شده: هر کاربر دارای کد منحصربفردی است که سبب پیشگیری از دسترسی سایر کاربران به اطلاعات او می شود. این عمر رمزنگاری نامیده می شود و قابل هک شدن نیست. زیرا رمز ارزها بر بستر کریپتوکارنسی هستند و رمزنگاری و مخفی شده اند.
همتا به همتا: براساس آموزش ارز دیجیتال، رمز ارزها بصورت آنلاین منتقل می شوند. کاربران این ارزها ازطریق بانک، پی پال یا غیره باهم ارتباط برقرار نمی کنند. این کاربران بدون هیچ واسطه ای با هم معامله می کنند. بعبارتی در این دنیا هیچ ناظر شخص ثالث مورداعتمادی وجود ندارد.
عدم نیاز به اعتمادسازی: نیاز به اعتمادسازی به هیچ شخص یا سازمان دیگری برای نظارت یا کنترل دارایی شما وجود ندارد. اطلاعات و کنترل کامل پول هر کاربر بطور کامل تحت اختیار خود اوست.
غیرمتمرکز: ارزهای دیجیتال دارای سرور مرکزی نیستند. این ارزها بین شبکه ای متشکل از هزاران کامپیوتر توزیع یافته اند. از آنجایی که این شبکه ها فاقد سرور مرکزی هستند، به آنها شبکه غیرمتمرکز می گویند.
دارای نام مستعار: با داشتن یک نام مستعار و بصورت ناشناس می توانید رمز ارزها را معامله کنید. یعنی به منظور استفاده از رمزارزها یا به تملک درآوردن آنها نیاز به ارائه اطلاعات شخص خود ندارید.
جهانی: هر کشور دارای ارز مختص خود به نام فیات است و انتقال این ارزها در سطح جهانی کاری دشوار است. اما رمز ارزها در سرتاسر جهان براحتی ارسال می شوند. به همین دلیل به ارزهای بدون مرز نیز شهرت دارند.
تفاوت پول معمولی با ارز دیجیتال چیست؟
تفاوت های زیادی میان ارزهای دیجیتال و پول معمولی وجود دارد. مهمترین تفاوت ارز دیجیتال با پول سنتی برای تازه واردها، فیزیکی نبودن این ارز ها بر خلاف پول معمولی است.

اما یکی دیگر از مهم ترین تفاوت ها در نحوه ی انتقال و خرید و فرو بسیار آسان است. تفاوت دیگر، همیشگی بودن و از دست نرفتن آن است. مثلا اگر شما 100 هزار تومان پول نقد به صورت اسکناس داشته باشید، احتمال خراب شدن و گم شدن و حتی دزدیده شدن آن بسیار بالا است. اما این ارز ها این گونه نیستند و از بین نمی روند.

تفاوت دیگر میان این دو، نحوه بدست آوردن آنها است که در ارزهای معمولی، با انجام کار و یا درخواست کسی، پول بعنوان کارمزد به شما پرداخت می شود. پول معمولی فقط و فقط در ضراب خانه چاپ می شود و کسی حق به وجود آوردن نوع جدید آن را غیر از دولت ندارد. اما ارزهای دیجیتال اینگونه نیستند و هرکس با توجه به قدرت ماینر و زمان صرف شده برای ماینینگ، ارزهای دیجیتال را استخراج می کند. هر متخصص یا افرادی که در این صنعت زبردست هستند یا شرکت هایی که لازم می دانند، می توانند ارز دیجیتال تولید کنند.

آشنایی بیشتر با انواع ارز های دیجیتال:
ارزهای دیجیتال در ابتدا معمایی بزرگ برای خیلی ها بودند ولی حالا با توضیحات ساده و آموزش ارز دیجیتال می توان فهمید که ارز دیجیتال چیست.

 

تعداد بسیار زیادی از ارز های دیجیتال در جهان وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید اما چند مورد از آنها خیلی محبوب و معروف تر هستند. در ادامه به توضیح معروف ترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال می پردازیم.

ارز های دیجیتال مشهور
از معروف ترین ارزهای دیجیتال ( رمز ارز ) می توان بیت کوین، لایت کوین، اتریوم ، بیت کوین کش، ریپل، ترون، استلار و غیره را نام برد.

بیت کوین

تاریخچه بیت کوین بعنوان معروف ترین ارز دیجیتال چیست؟ موسس بیت کوین ساتوشی ناکاموتو است. او ابتدا سایت را راه اندازی کرده و سپس ایمیلی به مشتریان فرستاد و کار این ارزهای دیجیتال را شروع کرد.

امروزه ارزش بیت کوین از ارزش دیگر ارز های دیجیتال بیشتر است و به یکی از غول ها و یا بهتر است بگوییم پادشاهان ارزهای دیجیتال یا رمز ارز ها تبدیل شده است.

خرید و فروش بیت کوین بدلیل شهرت و استفاده فراوان بسیار راحت تر است. درگاه ها و سایت های بیشتری برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد. 

لایت کوین بعنوان ارز دیجیتال چیست؟

لایت کوین توسط چارلی لی که کارمند گوگل نیز بوده ساخته شد. این ارزهای دیجیتال دارای دو الگوریتم هستند. اگر چه سیستم الگوریتم ساده تر و بهینه تری نسبت به بیت کوین دارد ولی هنوز برای رسیدن به بیت کوین فاصله بسیار زیادی دارد. زیرا طرفداران بیت کوین بسیار بالا هستند و اکثرا در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. اما لایت کوین به نسبت خود و هم گروهی هایش نسبتا معاملات خوبی را به ثبت رسانده و رشد و سود بسیاری داشته است.

اتریوم

در آموزش ارز دیجیتال اتریوم بعنوان یک ارز دیجیتال چیست؟ ویتالیک بوترین سازنده اتریوم است. اتریوم ابتدا ساده و الان تکامل یافته تر است. اتریوم نیز یکی از برترین و نام آشناترین ارز های دیجیتال یا رمز ارزهای جهان است که جای خود را بخوبی یافته است. اتریوم در چند سال اخیر میزان معامله بسیار بالایی را برای خود به ثبت رسانده و این یکی از شاخصه های مهم تجاری بودن اتریوم است. اتریوم بعد از بیت کوین نام آشناترین ارز دیجیتال است که مردم می شناسند و شاید بارها و بارها نامش به گوش شما خورده باشد. به خاطر نام آشنا بودن این ارزهای دیجیتال، مردم بعد از بیت کوین معمولا به اتریوم روی می آورند. اما همه اینگونه نیستند و هر معامله گر یا صاحب ماینری باتوجه به شرایط و جایگاه و مقدار پول خود و با توجه به آینده آن ارز دیجیتال، یکی را انتخاب می کند.

بیت کوین کش

سازنده بیت کوین کش راجر ور است که به مسیح بیت کوین معروف است زیرا او بیت کوین را از فشار های حجمی تقاضا و عرضه نجات داد و باعث شد بیت کوین تا چندین برابر بهینه شود. در حال حاضر، خیلی از سیستم های معاملاتی قابلیت معامله بیت کوین کش را دارا است. معمولا بیت کوین کش برای معامله های بزرگی استفاده می شود که با بیت کوین انجام می شوند و این کار برای فشار نیاوردن به معاملات بیت کوین انجام می شود.

استلار

استلار بعنوان ارز دیجیتال چیست؟ استلار یکی از انواع رمز ارزها است و یک شبکه همتا به همتا مانند بیت کوین و غیرمتمرکز است. همچون سایر ارزهای دیجیتال بر بستر تکنولوژی بلاک چین است. هیچ نهاد مرکزی و تصمیم گیرنده ای در این شبکه غیرمتمرکز موجود نیست. تمامی جرئیات تراکنش ها در این ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین ذخیره می گردد. بلاک چین مانند یک دفتر کل عمومی است و هرکسی توانایی مشاهده این دفتر کل و جزئیات تراکنش ها را دارد.

ریپل

در آموزش ارز دیجیتال جالب است بدانید ریپل بلز که سازنده ریپل هست اسم خود را روی ارز دیجیتال خود گذاشت. ریپل هم یکی دیگر از ارزهایی است که موازی با دیگر ارزها به جلو می رود. به نظر می رسد ریپل آینده خوبی داشته باشد. ریپل با استفاده از زبان سی پلاس پلاس و سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. ریپل در واقع شهرت کمتری دارد و این به معنای کم بودن معاملات و ماینرهای آن است.

 

آموزش ارز دیجیتال