پیشنهاد بنده برای تیراژ کتاب هم تعداد بسیار محدود در حد ۵۰ الی ۱۰۰ جلد است. بنا به دلایلی که عرض می کنم برای مولفین نوقلم و کتاب اولی پیشنهاد می شود که از روش چاپ دیجیتال استفاده شود تا پس از گرفتن بازخورد نسبت به کتاب و اثر شان در چاپ بعدی تصمیم بر انتخاب تیراژ مناسبتری اتخاذ نمایند. در ادامه مزایای این روش چاپ را برای شما شرح می دهیم:

    • اول: اینکه نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد
    • دوم : نیاز به بازار یابی خاص و پیچیده ای ندارد و در شبکه های اجتماعی خود شما مانند اینستاگرام به سرعت به فروش می رسد
    • سوم : خیلی سریع فروش انجام می شود و کتاب به چاپ دوم می رسد و قطعا تجدید چاپ برای کتاب یک نقطه قوت محسوب می شود
    • چهارم : شما در چاپ بعدی می توانید افزایش قیمت داشته باشید و از این راه هم کسب درآمد داشته باشید
    • پنجم : باز خورد و فیدبکی که از تعداد تماس های دریافتی برای فروش کتاب خواهید داشت به شما این قدرت تحلیل رو می دهد که برای چاپ بعدی روی چه تیراژی اقدام به چاپ کنید
    • ششم : با تکنولوژی چاپ دیجیتال مراحل پیش از چاپ یا همان لیتوگرافی، عملا حذف شده و دیگر نیازی به صرف هزینه برای تهیه زینک کتاب وجود ندارد
    • هفتم : زمان چاپ کتاب با استفاده از تکنولوژِی چاپ دیجیتال بسیار کوتاهتر است
    • هشتم : وقتی از تکنولوژی چاپ دیجیتال استفاده می کنیم هزینه هرجلد کتاب چاپ شده ثابت خواهد بود و به تعداد نسخه های چاپی ارتباطی نخواهد داشت و می توان با توجه به بودجه ای که قصد سرمایه گذاری آن را دارید تیراژ کتاب را انتخاب کنید
    • نهم : با استفاده از این تکنولوژی حتی پس از چاپ و در صورت وجود خطا در محتیویات و یکی از صفحات داخلی می توان با هزینه اندکی، محتویات آن در هر صفحه از کتاب را تغییر داد
    • دهم : همه چیز دیجیتالی است و بر خلاف چاپ افست نیاز به استفاده از ابزار های مکانیکی مثل دستگاه تاکن، یا دستگاه های چاپ افست وجود نخواهد داشت.

هزینه چاپ کتاب با تکنولوژی چاپ دیجیتال چطور است ؟

تکنولوژی دیجیتال هزینه نهایی را برای هر هر جلد محاسبه می نماید که البته در مقایسه با چاپ افست، بیشتر می باشد ولی این هزینه بالاتر مزایایی نیز دارد که برای فهمیدن آن پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

با پیشرفت هر روزه ماشین های چاپ دیجیتال و بالارفتن کیفیت چاپ، همچنین پایین آمدن بهای تمام شده هر جلد کتاب در تکنولوژی چاپ دیجیتال خبر از این می دهد که چاپ دیجیتال درحال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.

هم چنین فرمول محاسبه قیمت چاپ دیجیتال به شرح ذیل است:

( تعداد صفحات داخلی کتاب ) ضربدر ( ۷۰ ) به علاوه ( ۴۵۰۰) بعلاوه ( ۲۰% )

تعرفه چاپ دیجیتال

قیمت و هزینه بر حسب مواردی از جمله نوع کاغذ، تیراژ چاپ و رنگی بودن یا سیاه و سفید بودن مشخص می‏شود. یکی از نکات مهم در رابطه با چاپ دیجیتال، امکان چاپ در تیراژهای کم می‏باشد. در عین حال آنچه که موجب امتیاز این نوع چاپ شده، امکان تغییر مطالب مورد نظر، در چاپ های بعدی است که این امر، هزینه و تعرفه  را تا حد زیادی کاهش می‎دهد.

بطور کلی هزینه چاپ دیجیتال در کاغذهای تحریر به نسبت کاغذ گلاسه کمتر است که این امر بر حسب وزن محاسبه می‏شود. بدین معنا که هر چقدر کاغذ گلاسه وزن بیشتری داشته باشد، قیمت چاپ آن نیز بیشتر می‏شود. تعرفه چاپ بر روی لیبل و کتان نیز به مراتب بیشتر از انواع قبلی می‏باشد.

 

چاپ پوستر دیواری دکورچوب