چاپ کتاب با انتشارات

خدمات چاپ و نشر کتاب زیر نظر بهترین انتشارات ایران

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

چاپ آنلاین کتاب

 

کیفیت چاپ کتاب در تیراژ محدود یکی از دغذغه‌های پدیدآورندگان، مولفان، ناشران و در یک کلام اهالی فرهنگ و هنر بود که با سیستم چاپ دیجیتال کاملا برطرف گردیده، زمانی دیدن یک نسخه از کتاب قبل از چاپ در تیراژ آرزوی سفارش‌دهنده بود اما اکنون دوستان شما برای هدیه به یکدیگر مجموعه اشعار، خاطرات و حتی عکس‌های خود را در قالب کتاب به تعداد دلخواه چاپ می‌نمایند.

 

با رویکرد حفظ و زنده نگه داشتن کتاب وهمچنین توسعه فرهنگ کتابخوانی ، اقدام به راه اندازی یکی از مجهزترین مجموعه های چاپ به اندازه ی تقاضا (Print On Demand ) در راستای حفظ منابع سبزمان و کاهش بی رویه مصرف کاغذ (Green Printing) و همچنین چاپ در کوتاهترین زمان (Short Run Printing) در استان البرز نموده است .
 

با توجه به بالا رفتن هزینه های چاپ کتاب به روش چاپ افست بهترین جایگزین برای چاپ ارزان کتاب، چاپ کتاب به روش دیجیتال است

تفاوت اساسی چاپ دیجیتال کتاب و چاپ افست در کمیت آن است؛ یعنی در چاپ دیجیتال کتاب این امکان وجود دارد تا در تیراژ بسیار پایین حتی ۱ جلد نیز کتاب چاپ کرد. این موضوع باعث میشود تا کسانی که برای چاپ کتاب بودجه کافی ندارند هم بتوانند کتب مورد نظر خود را براحتی و با همان کیفیت چاپ افست چاپ کنند

چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کیفیت پایین تری دارد اما این افت کیفیت آنقدر ناچیز است که فقط صاحبان فن قادر به تشخیص این تفاوت هستند و مردم عادی به ندرت میتوانند فرق بین چاپ دیجیتال و افست را تشخیص دهند

منبع : چاپ آنلاین کتاب

موافقین ۰ مخالفین ۰

چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال چیست؟

منظور از چاپ دیجیتال در بازار، چاپ به وسیله دستگاه های تونری و لیزری حرفه ای روی انواع کاغذ میباشد. در واقع چاپ دیجیتال به چاپ در تیراژهای پایین گفته می شود .

چرا چاپ دیجیتال؟

در چاپ دیجیتال هزینه هر برگ چاپ هزینه ثابتی است و به تعداد نسخه های چاپی ارتباطی ندارد. در چاپ دیجیتال به دلیل عدم استفاده از زینک قادر خواهید بود در چاپ درو فایلهای متفاوتی را چاپ کنید. در چاپ دیجیتال با حذف مراحل پیش از چاپ یا همان لیتوگرافی، زمان چاپ بسیار کوتاهتر خواهد شد

چاپ دیجیتال در مقایسه با افست

چاپ دیجیتال با سایر روشهای چاپ مثل چاپ افست دارای تفاوت اساسی است. در چاپ افست، به دلیل حذف مراحل پیش از چاپ شامل لیتوگرافی، فرایند چاپ دیجیتال کوتاه تر است.
در چاپ دیجیتال هزینه چاپ به تعداد نسخه‌های چاپی ارتباطی ندارد و برای هر برگ چاپ شده مقدار ثابتی است. در این روش میزان مواد باطله شامل کاغذ و مواد شیمیایی کمتر است چون نیازی به رسیدن به رنگ و یا تنظیمات حین چاپ وجود ندارد. چاپ دیجیتال در هر دور چاپ می تواند تصویر و متن متفاوتی را چاپ کند چون در این روش از پلیت استفاده نمی‌شود.

 

منبع : https://www.motekhassesan.com/digital-printing/

موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه کتاب بنویسیم  ؟

قبل از هر توضیحی، سپردن کتاب به انتشارات امن ترین حالت ممکن برای چاپ کتاب می باشد. در ایران انتشاراتی های زیادی وجود دارد که می توانید چاپ را به آن ها بسپارید. اما مناسب ترین حالت این است که کتاب خود را به انتشاراتی مناسب حوزه ی موضوع کتابتان بسپارید. مثلا انتشاراتی که در حوزه ی چاپ کتاب های مدرسه فعالیت دارد می تواند رمان هم چاپ کند اما چون حوزه ی اصلی چاپش متفاوت است شاید در انتشار کتاب شما موفق نباشد.

برای پیدا کردن انتشارات مناسب زمینه ی کاری شما، می توانید در کتاب های مشابه خود یا اینترنت تحقیق کنید. شماره تلفن انتشاراتی ها در صفحه ی شناسنامه ی کتاب وجود دارد. روش دیگر هم پرس و جو از کارشناسان می باشد.

مراحل چاپ کتاب چیست ؟

اولین گام برای کسانی که می پرسند چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ تعیین هدف از نگارش کتاب می باشد. کتاب شما می تواند تالیفی از تفکرات، اعتقادات و گردآوری مطلب باشد. در این حالت مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری را برای یک موضوع خاص جمع آوری می کند و نکات جالب و مفیدی را به زبان کشور خودش ترجمه می کند تا هموطنانش از این اطلاعات بهره ببرند. در مرحله ی بعدی ” چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ “، نگارش بر اساس مشخص شدن هدف انجام می شود.

چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ (مراحل)

مرحله ی بعد، ویراستاری کتاب می باشد. ترس از نادرست بودن مطالب و داشتن مشکلات ویرایشی برای همه ی مولفان و نویسندگان وجود دارد. این ترس در بیشتر مواقع مانع اقدام برای به چاپ رسیدن کتاب می شود. همین موضوعات باعث می شود خلاقیت و استعداد ها دیده نشود. اما نباید نگران این موارد بود زیرا با یک بازبینی دقیق و ساده می توان خطاها را به حداقل رساند.

 

انتشارات چاپ کتاب متخصصان 

موافقین ۰ مخالفین ۰