چاپ کتاب با انتشارات

خدمات چاپ و نشر کتاب زیر نظر بهترین انتشارات ایران

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

هدف از صفحه آرایی کتاب چیست؟

بسیاری از نویسندگان اطلاع از این دارند که جلد خوب برای کتاب یک عنصر بسیار اساسی و تاثیرگذار است. جلد کتاب توجه خوانندگان را می‌رباید و به آنها ـ چه به شکلی مناسب و چه به شکل نامناسب ـ می‌گوید در داخل کتاب چه چیزهایی انتظار آنها را می‌کشد. باید بگوییم که طراحی جلد خوب برای کتاب کافی نیست و صفحات داخلی کتاب نیز همانند جلد می‌بایست ظاهری زیبا و خوب را دربر داشته باشند. شکل و تنظیم صفحات درونی کتاب صفحه آرایی کتاب نامیده می‌شود. شاید برای شما پیش آمده باشد که خواندن برخی کتابها برایتان (علی رغم سختی و راحتی محتوا) آسان بوده و برخی کتابها بسیار سخت. به شکلی که وقتی برخی کتابها را می‌خوانید سریع خسته می‌شوید ولی از خواندن یکسری کتابهای دیگر خسته نمی‌شوید. با فرض اینکه محتوای هر دو کتاب به لحاظ کیفی هم سطح باشند یکی از عواملی که تفاوت ایجاد می‌کند می‌تواند تفاوت‌ها در صفحه‌آرایی کتاب باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

استخراج مقاله

استخراج مقاله از پایان نامه هم برای رزومه‌تان خوب است و هم برای نمره گرفتن در مقاطع تحصیلات تکمیلی و چاپ مقاله در مجلات معتبر ضرورت دارد. پس باید به این کار به عنوان یکی از وظایف مهم خود در طول تحصیل نگاه کنید و پیچ‌وخم‌هایش را کاملا بلد باشید.

داشتن مقاله در رزومه کاری و تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است در طول دوران تحصیل وقت کافی برای نوشتن چند مقاله نداشته باشید و تایم خود را به طور ویژه به نوشتن و کار روی پایان نامه‌تان اختصاص داده باشید، در این شرایط برای داشتن یک یا چند مقاله در رزومه میتوانید از روش استخراج مقاله از پایان نامه استفاده کنید و در واقع با یک تیر چند نشان را بزنید.

این کار آن‌قدرها که می‌گویند سخت نیست اما اگر اصول کار را بلد نباشید، کمی به دردسر خواهید افتاد و آن‌وقت است که نتیجه کارتان هم جالب از آب درنخواهد آمد. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چطور باید از پایان نامه، یک مقاله خوب و باکیفیت استخراج کرد.

برخلاف تصور برخی از افراد، تبدیل پایان ­نامه به مقاله همان کپی پیست کردن بخش­ های مختلف پایان­ نامه در قالب یک مقاله نیست. هرچند محتوای پایان­ نامه و مقاله یکسان باید باشند اما استخراج مقاله از پایان نامه به همین سادگی نیست بلکه باید اصول و نکاتی در این کار رعایت شود. در ابتدا بد نیست اصول اولیه مقاله نویسی را در نظر داشته باشید و بدانید مقاله چگونه نوشته می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰