قبل از هر توضیحی، سپردن کتاب به انتشارات امن ترین حالت ممکن برای چاپ کتاب می باشد. در ایران انتشاراتی های زیادی وجود دارد که می توانید چاپ را به آن ها بسپارید. اما مناسب ترین حالت این است که کتاب خود را به انتشاراتی مناسب حوزه ی موضوع کتابتان بسپارید. مثلا انتشاراتی که در حوزه ی چاپ کتاب های مدرسه فعالیت دارد می تواند رمان هم چاپ کند اما چون حوزه ی اصلی چاپش متفاوت است شاید در انتشار کتاب شما موفق نباشد.

برای پیدا کردن انتشارات مناسب زمینه ی کاری شما، می توانید در کتاب های مشابه خود یا اینترنت تحقیق کنید. شماره تلفن انتشاراتی ها در صفحه ی شناسنامه ی کتاب وجود دارد. روش دیگر هم پرس و جو از کارشناسان می باشد.

مراحل چاپ کتاب چیست ؟

اولین گام برای کسانی که می پرسند چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ تعیین هدف از نگارش کتاب می باشد. کتاب شما می تواند تالیفی از تفکرات، اعتقادات و گردآوری مطلب باشد. در این حالت مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری را برای یک موضوع خاص جمع آوری می کند و نکات جالب و مفیدی را به زبان کشور خودش ترجمه می کند تا هموطنانش از این اطلاعات بهره ببرند. در مرحله ی بعدی ” چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ “، نگارش بر اساس مشخص شدن هدف انجام می شود.

چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ (مراحل)

مرحله ی بعد، ویراستاری کتاب می باشد. ترس از نادرست بودن مطالب و داشتن مشکلات ویرایشی برای همه ی مولفان و نویسندگان وجود دارد. این ترس در بیشتر مواقع مانع اقدام برای به چاپ رسیدن کتاب می شود. همین موضوعات باعث می شود خلاقیت و استعداد ها دیده نشود. اما نباید نگران این موارد بود زیرا با یک بازبینی دقیق و ساده می توان خطاها را به حداقل رساند.

 

انتشارات چاپ کتاب متخصصان